גפני בריאיון: "אני אשב עם הרשעים האלה? דיבורי סרק"

אייל ראובן No Comments on גפני בריאיון: "אני אשב עם הרשעים האלה? דיבורי סרק"

יו"ר דגל התורה קורא לציבור לצאת מהאדישות: "לא הייתה מערכת בחירות כזו". הוא דוחה את הטענה שצריך להוות לשון מאזניים ומצביע גם על הבעיה המרכזית בנושא הדיור. בנוסף, גפני העריך ששקד תפרוש, הבהיר כי לא התבקש לחתום על מכתב נאמנות לנתניהו והגיב לקמפיין של גנץ: "אין מציאות כזו"

צילום: פלאש 90
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

חודש לבחירות: יו"ר דגל התורה, חה"כ משה גפני שוחח עם בצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר (ראשון) והתייחס להצהרתה של שרת התחבורה בנושא השבת. "לשמחתי הרבה, בניגוד למערכות קודמות – היום יש הרבה פחות הסתה נגד חרדים באופן כללי. אבל אם בוחנים את מה שמיכאלי אומרת מבחינתה אין פה בכלל מדינה יהודית. את הכל היא רוצה לבטל. יש תחרות בינה לליברמן בנושאים האלה. אין לזה שום משמעות מעשית כי הם לא יהיו בממשלה הבאה, כך אני מקווה. מדינה דמוקרטית זה כבר מזמן לא, עכשיו רוצים שהיא גם לא תהיה יהודית".

גפני הוסיף: "היא בלחץ. זה מובן מאליו. היא קיוותה לעלות בסקרים וקורה ההפך. הסוקרים מדברים על אחוז החסימה. אני מקווה שהיא תגיע לשם. ראינו בהרבה מקרים שהשבת תובעת את עלבונה. כבר עכשיו חלק מאלו שניסו לפגוע ביהדות נמצאים במקום לא משפיע".

"לא הייתה מערכת בחירות כזו"

יו"ר דגל התורה הבהיר כי "לא הייתה מערכת בחירות כזו. תמיד אנחנו אומרים שדברים גורליים על סדר היום, אבל מה שקורה היום לא היה בעבר. זו מלחמה אמיתית על זהותה של המדינה ועל מצב היהדות בה. הכל נמצא על השולחן. אם הממשלה הזו חלילה הייתה מצליחה להמשיך לכהן היינו מדברים היום אחרת לגמרי, היינו במצב רע מאוד. זה בגדר אין בעל הנס מכיר בניסו".

גפני הדגיש: "הפער בין ממשלה נורמלית קשה ובעייתית הוא במספר מצומצם של קולות ואם כולם ילכו להצביע הממשלה שתקום תהיה טובה בע"ה".

חשבון נפש

הוא נשאל האם צריך לעשות חשבון נפש על ההיצמדות לנתניהו במקום להוות לשון מאזניים: "אני לא יכול לעשות חשבון נפש כזה. אלא האם אני נאבק מספיק. גדולי ישראל שלחו אותי לכנסת כדי להיות יחד עם הציבור המסורתי. אני לא יכול להשיל מעלי את אחד הנושאים המרכזיים שבגללם נשלחתי. אני רואה שבקיבוצים פותחים בתי כנסת ומקוואות במקומות שפעם זה לא היה. אז חשבון הנפש הוא האם נלחמתי מספיק".

ביחס לאדישות הציבורית אמר גפני: "אני מקווה שזה ישתנה. המציאות היא שבכל המפלגות היה דיון על צורת ההליכה לבחירות ורק עכשיו אנחנו מסיימים את הגשת הרשימות ונכנסים לחגים ואנשים עסוקים בדברים אחרים. אני מקווה שהאדישות הזו תחלוף בהתלהבות. הציבור יודע מה עומד על הכף".

מצוקת הדיור

בהמשך הריאיון התייחס יו"ר דגל התורה לנושא מצוקת הדיור והצביע על הבעיה העיקרית בעיניו: "אחת הסיבות המרכזיות שמחיר הדיור עולה ואין מי שמטפל בזה – ואלה שעוסקים בעניין לא מבינים במה הם עוסקים כמו שר האוצר והשיכון – שכאשר אתה רוכש דירה יש לך שותף והיא מדינת ישראל. חלק גדול מהתשלום הוא מיסים למדינה. את כל זה צריך לשנות. באמצעות מועצה לאומית לדיור, חקיקה או החלטות ממשלה. המדינה לא יכולה להיות שותפה ולהגדיל את מחירי הדירות".

לדבריו "כאשר טוב לכולם טוב גם לנו החרדים, כאשר רע לכולם – לנו רע שבעתיים. מצוקת הדיור היא מצוקה של כולם. זוג צעיר בישראל אינו יכול להגיע לדירה משלו, על אחת כמה וכמה זוג חרדי. הוא צריך לקנות במקומות מסוימים ומוגדרים וממילא המחירים כאלה שקשה מאוד ליצור בהם תחרות".

במענה לשאלה 'מדוע לא עשיתם זאת בעבר', ענה גפני: "עשינו את מה שיכולנו לעשות בהרבה מאוד תחומים. עשיתי דברים רבים מאוד כיו"ר ועדת הכספים אבל יש גם שורה של דברים שלא הצלחתי. מהאופוזיציה למדנו הרבה דברים, אחד מהם שלא ננשוך שפתיים כשנבקש דברים. לא נתייחס לדיור כעוד משהו זניח".

"מעריך ששקד תפרוש"

על התמודדותה של איילת שקד בבחירות אמר גפני: "אני לא חושב ששקד תמשיך עד הסוף אם זה יהיה מצב הסקרים. לא נראה לי שהיא תלך להתבזות כזו. גם אם לא – אין לי איתה שום קשר שאני יכול להגיד לה משהו בנושא. היא עשתה הרבה נזק לגוש הימין ולעם ישראל שסבל מהממשלה הזו. אם היא תמשיך הלאה ותאבד קולות היא תמשיך לעשות נזק. אני מכיר אותה ואני חושב שהיא לא תעשה את זה".

"לא ביקשו ממני לחתום על נאמנות"

הוא התייחס לטענה לפיה הוא סרב לחתום על 'מכתב נאמנות' לנתניהו: "לא היה מכתב נאמנות. אף אחד לא דיבר איתי. ראיתי שמישהו שכנראה רוצה לפגוע בי אמר שביקשו ממני וסירבתי. לא סירבתי ולא פנו אלי. אם יפנו נראה במה מדובר ונחליט".

עוד אמר גפני בריאיון: "הגוש מאוחד. יש לו יעד. יש הבדלים גדולים ביננו לליכוד וביננו לציונות הדתית וגם ביננו לש"ס. אבל יש תשתית משותפת חזקה מאוד שהוכיחה את עצמה. הצעות ופיתויים שקיבלנו שנעזוב את הגוש נדחו על הסף כמעט בבוז והתשתית בין ארבעת המפלגות של הגוש מאוד יציבה".

ממשלה עם גנץ? "אין מציאות כזו"

על מאמציו של גנץ להוות אלטרנטיבה שלטונית בתמיכת החרדים, הבהיר גפני: "לא מיניה ולא מקתציה. אין מציאות כזו וזה לא עומד על דעתו של אף אחד. אנחנו הולכים עם הציבור המסורתי והוא לא נמצא אצל גנץ. חוץ מכהנא, לא עולה בדעתנו לשבת במפלגה גם עם שאשא ביטון שעשתה הסכם עם הסתדרות המורים ופגעה בחינוך החרדי פגיעה קשה".

"אני אשב עם איווט ליברמן? תענו לי אתם. אני לעולם לא יסלח לו. אני אשב עם גלעד קריב, מרב מיכאלי, מתן כהנא? אלה דיבורי סרק", סיים גפני בנחרצות.



0 תגובות